Driftinformation


Gå gärna med i vår Facebook-grupp ”BroNet Fiberförening”.

Där meddelas eventuella driftstörningar först. Gruppen är endast öppen för medlemmar.

______________________


För närvarande har vi inga kända avbrott.

______________________

 

Vid fel övrig tid:


Kontrollera först om din leverantör har några uppgifter på sidan med driftinformation.

Telia driftinformation                           Zitius driftinformation

 

Telia gäller för de som har gruppavtal - Zitius, ljussätter nätet och gäller alla medlemmar.

 

Finns det inga kända fel så börja med att starta om hela anläggningen.


OBS! Viktigt att låta varje enhet arbeta klart, innan nästa enhet startas!

  

  1. Bryt strömmen på alla enheter.
  2. Starta mediaomvandlingsboxen "Raycore".
    Låt den blinka klart tills den får fast ljus (rött eller grönt).
  3. Starta routern låt den blinkat klart tills enbart grönt sken lyser under "Status"
  4. Starta TV-boxen, men låt TV:n vara avstängd.
    När TV-boxen är klar så skall du starta den - den är klar när det blir fast grönt ljus när du trycker på start (om det fladdrar mellan grönt och rött så är den inte klar).
  5. Starta nu TV:n.
  6. Telefonboxen startar du när föregående enhet är igång (Raycore eller router beroende på hur det är kopplat).
  7. Eventuellt behöver även dator eller mobil startas om.



Om det ändå inte fungerar bör ni felanmäla till er tjänsteleverantör, ex Telia.


Skicka också ett mejl till driftinformation@bronet.se för att meddela BroNet att ni har ett fel i er uppkoppling.


Se på förstasidan fliken HEM.


    ______________________


    Sidan uppdaterad: 2020-11-22 - CW